Specialista nákupu

Specialista nákupu

Specialista nákupu nebo také nákupčí, disponent nákupu či Purchasing Specialist má zpravidla na starost nákup a zajištění dodávek materiálů, přípravků či výrobků potřebných pro provoz organizace, zároveň má také na starost komunikaci s dodavateli a s odděleními, pro které nákupy zajišťuje. Sleduje vývoje cen, tržní trendy a konkurenci. Pracuje se systémem, kde obstarává aktuálnost cen (včetně měny), vystavuje objednávky, eviduje jejich plnění a podílí se na řízení skladových zásob. Specialista nákupu v některých případech také zajišťuje výběr vhodného dodavatele, vyjednává o cenách a uzavírá kupní smlouvy.

Co bys měl(a) mít/umět?

Kandidát na pozici nákupčího by měl být pečlivý, samostatný a asertivní. Musí umět vyjednávat, a to nejen ve svém rodném jazyce, s tím souvisí také dobré komunikační dovednosti. V neposlední řadě by si měl umět zorganizovat práci, aby měl přehled o stavu různých zakázek najednou. Měl by zvládat práci s tabulkami, ovládat alespoň jeden cizí jazyk na komunikativní úrovni (nejčastěji angličtinu) a samozřejmě mít kapacitu naučit se pracovat se systémy ve firmě (nejčastěji se SAPem).

Pozice, kam se můžete posunout dál s praxí na této pozici?

  • Strategický nákupčí
  • Commodity buyer
  • Vedoucí/Manažer nákupu

V případě, že tě tato pozice zaujala, dej nám o sobě vědět prostřednictvím formuláře níže.

Chci s Vámi i nadále zůstat v kontaktu a proto Vám nyní uděluji svůj souhlas.