Ondřej Bílek: Be On Top je moje srdeční záležitost
Víte, jak šel čas s Be On Top? S majitelem společnosti a naším obchodním ředitelem Ondřejem Bílkem jsme během rozhovoru zrekapitulovali 8 let naší činnosti a také jeho roli v ní. Proč se s mladší sestrou Veronikou Lukášovou rozhodli pro společné podnikání v oblasti náboru, jak se naše zaměření vyvíjelo a co nás v nejbližší době čeká?
Be On Top na trhu funguje od roku 2015. Proč jste se tehdy rozhodli pro jeho založení?
Byla to souhra několika okolností a v podstatě logické vyústění mého i Verčina profesního směřování. Sám jsem se od roku 2007 pohyboval na vysokých manažerských pozicích v oblasti financí, takže jsem se často věnoval také náboru nových zaměstnanců. Současně jsem měl zájem o novou výzvu. Verča do toho vystudovala psychologii na VŠ a začala se specializovat na koučink a kariérní poradenství. Svou profesní dráhu pak zahájila na HR pozicích v automotive a získala tak skvělou praxi. Chtěla se ale více zaměřit právě na kariérové poradenství a koučink. Tak jsme spojili naše silné stránky a zkušenosti – moje z obchodu a její z psychologie, HR a koučinku – a společně vybudovali a dál budujeme Be On Top. Naší velkou devizou je právě Verčina odbornost a vzdělání.
Co jste měl na začátku v Be On Top na starosti?
V úplných začátcích jsme oba pracovali jako recruiteři a headhunteři, vedli jsme pohovory a podobně. Verča se ale zaměřovala více na kariérní poradenství, zatímco já jsem měl na starosti získávání nových klientů a udržování vztahů s nimi. Moje role v Be On Top se ale v čase různě vyvíjela – uvědomili jsme si, že nechceme budovat velkou firmu a naše pevná regionální pozice nám vyhovuje. Tak se naše portfolio klientů postupně ustálilo, moje role se na nějakou dobu trochu upozadila a kontakt s klienty nyní udržuje především naše recruiterka Katka Doubová. To ona přesně ví, co potřebují, oni zase vědí, že se ni a na nás mohou spolehnout.
A jak to tedy šlo dál?
Hned od začátku jsme věděli, že nebude snadné se na trhu jako nová personální agentura prosadit. Měli jsme proto v plánu odlišit se od ostatních zaběhnutých agentur tím, že se budeme specializovat na zajímavé a talentované studenty posledních ročníků, se kterými začneme pracovat na rozvoji jejich kariéry po absolvování školy. Tak vznikl portál Top Absolvent, díky němuž jsme prorazili ve firmách a získali si jejich důvěru. O spolupráci s čerstvými absolventy nebo studenty totiž měli zájem a my jsme jim nabídli cestu, jak s nimi snadno navázat kontakt, navíc jsme „naše studenty“ znali a mohli se za ně zaručit.
Takže projekt Top Absolvent hraje v Be On Top důležitou roli?
Určitě ano, je pro nás hodně důležitý a pomohl nás nasměrovat na naši cestu. Postupem času se dostal trochu do pozadí a převážila u nás spíše práce se zkušenějšími kandidáty, po kterých začala být větší poptávka.
Jaká je vaše role v Be On Top nyní?
Jak jsem již říkal, v určité chvíli jsem se stáhl trochu do pozadí a řešil spíše výjimečné situace. Nyní ale intenzivně s ostatními kolegy pracuji právě na znovuoživení portálu Top Absolvent. Dříve fungoval na principu offline propojování studentů či absolventů s firmami, což je dnes neaktuální. Během druhé poloviny roku 2023 bychom ho chtěli představit v nové online podobě, která více odpovídá trendům dnešní doby.
Co vás na vaší práci a na Be On Top nejvíc baví?
Je to moje srdeční záležitost. Baví mě hlavně to, že budujeme skvělou značku, kterou lidé v regionu znají, mají nás rádi a důvěřují nám. Jsme spolehlivým a poctivým partnerem nejen pro naše kandidáty, ale také pro klienty, a budeme jím i v budoucnu.