Blog

Seznamte se! Naše recruiterka Kateřina Doubová

18. 1. 2023 Nezařazené

V tomto rozhovoru vám blíže představíme naši recruiterku Kateřinu Doubovou, se kterou se setkává většina našich kandidátů A vy se s ní určitě také potkáte, pokud se rozhodnete spojit s námi síly při hledání nové práce.

Tak se seznamte!

Jak dlouho pracujete v Be On Top a v náboru?

Nastoupila jsem v srpnu 2019, takže je to momentálně něco málo přes tři roky. Je to přitom moje první přímá zkušenost s prací v recruitmentu a personální agentuře. 

A jaká byla vaše cesta do Be On Top?

Dříve jsem pracovala převážně v oblasti obchodu, ať už přímo jako obchodník nebo později jako manažer týmu obchodníků v oblasti IT. V rámci povinností na této pozici jsem se podílela také na náboru kolegů do mého týmu, takže pro mě nábor nebyl úplná novinka. Po nějaké době na jednom místě jsem už potřebovala změnu a pozice v Be On Top mi přišla jako zajímavá příležitost. A to se potvrdilo!

Liší se hodně práce obchodníka a recruitera?

Vlastně je to velmi podobné, pořád jde především o vyjednávání, jen s jiným zaměřením – místo prodeje výhod software nyní komunikuji silné stránky kandidátů. Změna byla také v tom, že nyní pracuji v menším týmu a místo odpovědnosti za výsledky obchodníků ji nyní nesu za „své“ kandidáty.

Co vás vlastně na práci recruitera baví?

Na práci v našem týmu mě baví všechno! Skvělé je, že je práce různorodá – každá pozice je jiná, každý kandidát je jiný – a to mi dává jedinečný prostor k osobnímu rozvoji. A když už si říkám, že mě nic nepřekvapí, objeví se kandidát, který přijde na pohovor ve špinavých teplákách, zaspí na schůzku ve 14 hodin nebo za něj komunikuje maminka.

Kdybyste si mohla vybrat svou nejoblíbenější obsazovanou pozici, která by to byla?

To je těžká otázka. Nejoblíbenější pozice jsou takové, které obsadíme. A to z toho důvodu, že se většinou jedná o posun kandidáta, ať už jde o jiný obor, vyšší pozici či lepší finanční ohodnocení. Často se stává, že od kandidátů dostáváme zpětnou vazbu, že jsou velmi spokojeni a že je tato změna práce posunula. To jsou mé nejoblíbenější obsazované pozice.

Součástí vaší práce je i takzvaný sourcing kandidátů – hledání vhodných kandidátů na konkrétní pozice. Jaké k tomu nejčastěji používáte nástroje?

Základem jsou pro mě vždy kontakty na naše kandidáty, kteří s námi v některém momentu své kariéry spolupracovali. Ať už šlo o kariérové poradenství nebo změnu práce. Tito kandidáti nás vždy znají, vědí, s kým komunikují a co od nás čekat, a současně my už známe je – víme, na jaké pozici nyní působí, kam by rádi směřovali a podobně. Dále jsou hodně důležité naše osobní kontakty a doporučení našich kandidátů.

A jakou roli dnes hraje LinkedIn?

Určitě hodně důležitou, ale ne vždy ho lidé umí správně využívat. Mám na mysli neaktualizované profily, málo informací o jejich zkušenostech apod.

Co byste tedy kandidátům ohledně LinkedIn profilů doporučila?

V první řadě si musí uvědomit, že jde o velmi specifickou sociální síť, která je na hony vzdálená například Facebooku. Lidé zde musí vystupovat profesionálně, což se musí odrazit i na jejich profilu, fotografii a komunikaci. 

Profil také musí mít vždy aktuální a dobře vyplněný, abychom je dokázali oslovit s vhodnou pozicí. Já osobně pak vždy vítám, když se mnou potenciální kandidáti komunikují i v případě, že o nabízenou pozici nemají zájem. Když si během pár chvil vyjasníme jejich očekávání, nebudu je zatěžovat pracovními příležitostmi, které je nezajímají. Propojením našich sítí jsem jim k dispozici i v budoucnu, kdy se mohou rozhodnout hledat nové uplatnění.

Proč je podle vás pro kandidáta výhodné při hledání zaměstnání spolupracovat s Be On Top a nehledat na vlastní pěst?

Když s námi spojí síly, stáváme se jejich parťákem při hledání, jejich prodlouženou rukou. Potkáme se dříve, než začne oficiální výběrové řízení, pomůžeme jim zkorigovat očekávání od zaměstnavatele nebo například s úpravou životopisu a LinkedIn profilu. Dále ho pak personalistovi u klienta představíme, připravíme za něj motivační dopis, domluvíme termín pohovoru nebo třeba od personalisty získáme konkrétní zpětnou vazbu na pohovor.

S naším kandidátem pak zůstáváme v kontaktu i po konci výběrového řízení, bez ohledu na jeho výsledek. Během zkušební doby mu pomůžeme ujasnit případné nesrovnalosti nebo nespokojenosti, atp.

A co byste na závěr vyřídila těm, kteří spolupráci s vámi teprve zvažují?

Ať se nám neváhají ozvat co nejdříve. Nečeká je pracovní pohovor, pouze si u kávy, čaje popovídáme o jejich současné situaci, očekáváních a zkušenostech. A v ideálním případě jim společně najdeme ještě lepší práci!

Pokud i vy hledáte novou pracovní příležitost nebo chcete probrat své kariérní směřování, neváhejte se na naši Katku obrátit, budete v těch nejlepších rukách!

Kontakt:

Kateřina Doubová

Tel.: +420 734 488 091

E-mail: doubova@beontop.cz

 



Back to blog list